Sådan laver du sunde og nemme snacks til efter træning!
Sådan laver du sunde og nemme snacks til efter træning!
Vitaminer

Sådan laver du sunde og nemme snacks til efter træning!

05.Sep.2022

Efter træning skal man huske at fylde kroppens depoter op - og hvorfor ikke gøre det med både nemme og super lækre snacks?

Mad efter træning: Nemme, sunde og lækre snacks

Efter træning kan man have lyst til en snack. I sommerens hede er der særligt én snack, som går igen – nemlig en lækker koldskål! Du kan lave den og opbevare den et par dage i køleskabet, så er den klar til du kommer hjem.

Alt du skal bruge til at lave den friske, søde og sunde koldskål er:

4 dl skyr (med vaniljesmag)

4,5 dl kærnemælk

4 spsk. citronsaft

En håndfuld frosne bær (mix dem du godt kan lide)

Lidt sødemiddel – hvis den har brug for det

Blend alle ingredienserne sammen. Top den evt. med lidt friske bær eller müsli. Er du på farten, kan du også sagtens hælde den på en dunk og tage den med.

Hvis du ikke lige kan finde motivationen til at tage løbeturen, gå ned i fitnesscenteret, dyrke yogaen eller hvad end det kan være, så kan du tænke på denne koldskål som præmien. No pain – no gain!