Stramme baller og nemme udstrækningsøvelser til dig
Stramme baller og nemme udstrækningsøvelser til dig
Motion

Stramme baller og nemme udstrækningsøvelser til dig

08.Nov.2021

Mormor-arme har sin charme, men hvem kunne ikke godt tænke sig stramme baller? Det er jo - udover at spise sundt - også vigtigt at være aktiv. Jeg har nogle gode, simple øvelser, som nemt kan bruges i den travle hverdag. Og nogle udstrækningsøvelser, så det ikke bliver helt umuligt at gå dagen efter, man har trænet

Stramme baller

Squats og lunges er nu din bedste ven (som måske vil dig for meget af det bedste)
De to øvelser er nemlig rigtig gode til stramme baller, og øvelserne skal gøres hver dag – men de er lige piftet op med et lille hop. Så altså:

 

Squats: Gå ned i knæ og spring op – og ned i knæ igen. Gentag i 30 sekunder.

 

Lunges: Højre ben er placeret fremad, hvor det er bøjet. Det venstre ben er strakt bagud. Hop og og ned i øvelsen igen (hvis det ikke er alt for hårdt). Byt højre og venstre ben, så de skiftevis er foran og bagved. Gentag i 30 sekunder.

 

Gentag øvelserne hver især fem gange. Hvis du vil spice det lidt op, kan du bruge håndvægte. Og så til den naturlige træning, hvor dovenskaben tit vinder, men: Vælg trappen frem for elevatoren!

 

Udstrækningsøvelser

Selvom det er nogle simple øvelser, kan det være rart for kroppen at strække ud bagefter – også hvis du har lavet noget andet aktivt. Det eneste, du skal bruge, er en måtte.

 

Stræk baglåret: Sæt dig i halv skrædderstilling, så venstre ben er bøjet, men højre ben er strakt. Hold fast med højre ben om højre fod, så der kommer et stræk i baglåret. Bliv i øvelsen i 20 sekunder. Gør det samme med modsatte ben.

 

Stræk lysken: Læg dig ned på maven, men hold overkroppen oppe med albuerne. Bøj højre ben indunder kroppen, hvor venstre ben fortsat er strakt bagud. Bliv i øvelsen i 20 sekunder. Gør det samme med modsatte ben.

 

Kig til siden: Læg dig på ryggen. Tag højre arm ud til siden og stræk venstre ben. Bøj højre ben indover venstre ben og hold fast om højre ben med venstre hånd. Bliv i øvelsen i 20 sekunder. Gør det samme med modsatte ben.

 

Og så er jeg kæmpe fan af at lave stramme baller-øvelserne og udstrækningsøvelserne med en god veninde en gang i mellem, det gør det hele lidt sjovere.

 

God fornøjelse!